این سه نفر + ۲

این سه نفر داستان ما سه تاس، 3 تا دوست خوب.

این سه نفر + ۲

این سه نفر داستان ما سه تاس، 3 تا دوست خوب.

ممکن فردا دیر باشه

دوستای عزیز به این ادرس برین تا مرد سال مجله تایم انتخاب بشه با رای دادن به میر حسین موسوی بالا عکس میر حسین سه تا شماره نوشته1 و50 و 100 به صورت عقربه ایه شما فلش رو روی 100 بیارین صبر کنید زیرش دو تا کلمه مینویسه واردش کنید تا رای شما ثبت بشه به بقیه هم اطلاع رسانی کنید یادتون نره مهمه

بچه‌ها شنبه و یکشنبه ۲روز تعطیل و آخر هفته در آمریکا می‌باشد                               
۱.گروه طرفدارهای لیدی گاگا با تبلیغات گسترده برای ان ۲ روز برنامه ریزی زیادی کردن                               
۲.اونها تصمیم دارن ۱میلیون رای بدنند (یعنی‌ با رأی در حال حاضر ۱.۵ میلیون رای خواهند داشت)                                
۳.احتمال فیلترینگ شدید از ایران زیاد می‌باشد                               
                       
پس فقط رای بدید (ممکن فردا دیر باشه               

http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1972075_1972078_1972577,00.html

آخرین خبر از صفحه میرحسین در سایت مجله تایم:

The 2010 TIME 100 Poll

Cast your votes for the leaders, artists, innovators and icons who you think are the most influential people in the world. Though official voting for inclusion on the TIME 100 list has now closed, with Mir-Hossein Mousavi having won the honor, users can continue to vote for their favorites until the list is revealed on Thursday.


اینقدر جلوگیری کنین تا ...

اینم یه خبر دیگه که البته ناراحت کننده بود:

پارلمان‌نیوز نوشت: از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است.


یک منبع مطلع با اعلام این خبر گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.»

در این نشست علاوه بر بررسی ابعاد فاجعه آمیز حمله اتمی آمریکا به هیروشیمای ژاپن، ضرورت نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای و چگونگی همکاری جهانی در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.




من

بهترین فرمول دفع زلزله از نظر محصولی

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به مطرح شدن بحث زلزله در تهران، چنین اظهار نظر کرد: اگر چه نمی‌توان فرض کرد تا دستگاهی اختراع شود که از وقوع زلزله پیشگیری کند، اما می‌توان با جلوگیری از انجام گناهان کبیره، رسیدگی به امور مردم و غیره این کار را انجام داد و این‌ها بهترین فرمول در دفع بلاها و درمان چنین دردهایی است


http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1519908&Lang=P

خدا خیرش بده سر شبی که این خبر رو از اخبار 20 شبکه مثلا خبر شنیدم هم کلی خندیدم و روحم شاد شد و هم فهمیدم که مثل "خریت نه تنها علف خوردن است" دقیقا یعنی چی!!!!


" من"

دکتر علی شریعتی

عده ای مثل قرص جوشانند. در لیوان آب که بیاندازیشان طوری جوش کرده و کف می کنند که سر می روند اما کافی است کمی صبر کنی بعد می بینی که از نصف لیوان هم کمترند.

زن


نمیخواهد لباسی بدوزید و بر تن زن امروز نمائید. فکر زن را اصلاح کنید او خود تصمیم میگیرد که چه لباسی برازنده اوست.


دکتر علی شریعتی

دکتر علی شریعتی

ای خدای بزرگ به من کمک کن تا وقتی می خواهم درباره ی راه رفتن کسی قضاوت کنم, کمی با کفش های او راه بروم.



بارسلونا 4 - آرسنال 1 - دنیا زیر پای مسی

سلام. دیشب بارسا 4 بر 1 برد، خیلی بازی قشنگی بود کلی لذت بردیم. مسی لامصب غوغا کرد.

خصوصا که حریف انگلیسی بود و من از تیم های انگلیسی اصلا و ابدا خوشم نمی آد.


بارسلونا 4 - آرسنال 1 - دنیا زیر پای مسی

بارسلونا موفق شد تا با درخشش در دیدار سه شنبه شب ورزشگاه نوکمپ و کسب یک پیروزی مقتدرانه، روانه مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود.

سایت گل- دو تیم بارسلونا و آرسنال امشب در حالی در ورزشگاه نوکمپ به مصاف یکدیگر رفتند که دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه امیریتس با تساوی 2-2 به پایان رسیده بود.

در جریان دیدار برگشت این دو تیم، ابتدا این بندتنر بود که در دقیقه 19 توانست اولین گل مسابقه را برای تیم میهمان به ثمر برساند.البته لیونل مسی تنها 3 دقیقه بعد گل خورده را جبران کرد و با به ثمر رساندن اولین گل تیمش بازی را به تساوی کشید. همین جا بود که استارت ستاره آرژانتینی باشگاه کاتالان رقم خورد.

مسی دو بار دیگر و در دقایق 37 و 42 برای تیمش دو گل دیگر را به ثمر رساند که نیمه اول این دیدار با برتری قاطعانه تیم میزبان به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز آرسنالی ها نتوانستند فرصت چندانی را برای گلزنی خلق کنند و در حالی که خیلی ها انتظار  داشتند که شاگردان ونگر به جریان بازی برگردند، ولی فرصتهای توپچی ها در حد چند شوت سهمگین به سمت دروازه والدس خلاصه شد.

دردقیقه 88 بود که مسی نمایش خیره کننده اش را کامل کرد  وتوانست چهارمین گل خودش و بارسا در این دیدار را به ثمر برساند تا تیم کاتالان با برتری 1-4 از این دیدار و برتری 3-6 در مجموع دو دیدار زمین مسابقه را ترک کند.

بدین ترتیب و با پایان یافتن دیدارهای سه شنبه، مشخص شد که دو تیم اینتر و بارسلونا در مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.بلافاصله در پایان این دیدار بود که وب سایتهای روزنامه های معتبر اسپانیایی، با تیترهایی جنجالی ، پیروزی تیم کاتالان را جشن گرفتند.روزنامه مارکا در مطلب اصلی سایتش این تیتر را قرار داد:«دنیا، زیر پاهای او. » روزنامه آ.اس نیز تیتر زد:«مسی ترسناک است. او از این دنیا نیست.» و در وب سایت روزنامه اسپورت کاتالونیا،مطلبی با این تیتر می بینیم:«فوتبال نمی گوید، مسی می گوید.»














"من"  

آری،چنین بود برادر

محمد مُرد ، ناگهان دیدم برادر باز معبد ها پر شکوه و عظیم بنا شد به نام او ! و شمشیر های فرعون بر سر ما کشیده شده
و بر رویش آیات جهاد، و باز بیت المال ها سر شار از ثمره ی غارت ما ، و باز نمایندگان این مرد باز به روستاهای ما ریختند،
و تاختند و باز جوان های ما را به بردگی بردند و مادران ما را در بازارهای دور فروختند،و ما را بنام جهاد در راه خدا کشتند. . .
و همه هستی ما را به نام زکات غارت کردند، نا امید شدم! چه می توانستم بکنم!؟ قدرتی بر سر کار آمد که در جامه ی توحید
باز همان بت ها تکرار شده بود . . .نمی دانستم برادر که در پیام آن مرد بزرگ که باور کردم فریب خوردم یا نه
در این نظامی که اکنون در سیاهچال هایش می پوسم !
آری برادر چنین بود!

معلم شهید دکتر علی شریعتی
کتاب : آری،چنین بود برادر



"من"  

عید دیدنی این 3 نفر

به نام خودش... 

امروز سه شنبه اس و "من و  "اون یکی" طبق روال سنوات گذشته مشغول صرف فعل تلپ هستیم. مکان تلپ هم که مثل همیشه خونه "اون" بید و ما هم مثل همیشه چتر وا کردیم 

الان هم که "من" دارم تایپ می فرمایم "اون یکی" و "اون" و مریم بانو نشستن پشت سر "من" مثل شمر ذالجوشن دارن منو چک میکنن که یه وخت خاطره ای چیزی ننویسم... از اون خاطرات عروسه که قبلا نوشته بودم. جای دوستان خالی نیم ساعت پیش نهار زدیم به بدن. قبلش 4تا فیلم دیدیم بالای 18 سال البته رکورد زمانی زدیم چون 4تاشو تو نیم ساعت دیدیم. راستی یه فیلم باحال دیدیم مربوط به نامزدی" اون"، کلی دچار حالات نوستالژیک شدیم در مورد اون زمانی که شوهر فرمود. "اون یکی" طفلکی امروز نوبت داشت برای سوسول بازی و از این حرفا، اما از اونجاییکه بسیار بسیار سست عنصر بید قرارشو کنسل کرد با 1 عدد دروغ مصلحتی.  فعلا بای چون میخایم بریم بستنی بخوریم، قبل از نهار جاتون خالی چیپس و ماست موسیر زدیم و شیرینی و اینا... داریم یواش یواش دچار معده درد میشیم اما خب جو دوستانه است و معده و شکم و این حرفا دیگه. به اندازه 1 سال گذشته اطلاع رسانی عمومی هم کردیم( همون غیبت خودمون). 

فعلا دیگه بای تا های. 

 

"من"، "اون" ، "اون یکی" 

  

پ.ن:سلام امروز صبح که با "من" و "اون یکی" صحبت فرمودم در حد یه تعارف گفتم خواستید بیایین خونه ما اونام که از خدا خواسته اصلا شایدو اینجور حرفا تو کارشون نبود سریعا چترو پهن کردن الانم با بیل و کلنگ باید بیرونشون کنم. الان ساعت 15:43 بعد از ظهر هست هنوزم نتونستم بیرونشون کنم.ساعت 4 شاید به لطف آوا خانم آرایشگر محترم بتونم از دستشون خلاص بشم.     

"اون"  

 

پ.ن: سلام خوبین؟ یه مطلبی خواستم بگم، این که من بیچاره خودمو کشتم که برم اما "من" و "اون" هی منو اغفال کردن که نرو و دیگه از فرصتا نیستو اینا، حالا "اون " پررو میگه با بیل وکلنگ بیرونمون میکنه............................درخواست دارم حرفاشو زیاد جدی نگیرید(این محض تخریب شخصیت بود) 

"اون یکی"

تلاش برای رسیدن به هدف!انشا الله

کاش می شد زندگی بار دگر               بوی ناب عطر کودک می گرفت      

بوی لبخند زلال مرغ عشق                 بوی آواز چکاوک می گرفت     

زندگی زیباست باید خوب بود              زخم ها را میتوان مرحم نهاد     

 

سلام    

سال ۸۸ با همه اشکها ولبخند هاش بالاخره تموم شد.امیدوارم ذر سال ۸۹ به یاری خدا و همت مضاعف خودم بتونم برنامه هایی که رو که در سر دارم  عملی کنم .واسه همه اونایی که دوسشون دارم آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم.    

پ.ن۱ :امسال تعطیلاتو به همراه خانواده به یزد و کرمان رفتیم.خیلی زیبا بود.    

پ.ن۲:از همسر عزیزم که همیشه یارو یاور من بوده و هست به خاطر همه خوبی ها و مهربونی هاش تشکر می کنم وبهش میگم اگه واسه ی همه ی دنیا یه دونه ای واسه من همه ی دنیایی     

پ.ن۳:(من) جان عزیز مگر اینکه شما رو نبینم .اون یکی عزیزم فکر کنم شما هم مایل به دیدار (من)باشید یه قرار بزاریم ایشونو ملاقات کنیم.   

اون

تعطیلات تموم شد!!!

به نام خودش.

امروز 12 فروردین روز جمهوری اسلامیه(این دو تا کلمه کنار هم خیلی قشنگن اما...). از مباحث سیاسی مربوط به امروز که بگذریم یه نکته خیلی مهم میمونه و اون اینه که تعطیلات داره تموم میشه، یعنی شد دیگه تعارف که نداریم. فردا جمعه اس و صبح شنبه دوباره کلاس و درس و مشق شروع میشه. تو این 12 روز دریغ از 1 صفحه درسی که خونده باشمیا علم و دانشی که اندوخته باشم. البته 3تا کتاب خوندم و کلی فیلم نسبتا کمی تا قسمتی مزخرف دیدم اما درس.... . قبل از عید رفتم انقلاب کتاب خریدم که تو عید درس بخونم اما، اما توی صفحه مقدمه کتاب گیر فرمودم و به حول و قوه الهی هنوز پیشرفتی نداشتم!!! دلم واسه "اون" و "او یکی" تنگ شده(نه بابا)، ان شا الله  بشه همین روزا همدیگرو ببینیم این دلمون یه خورده گشاد بشه. فردام که روز طبیعته امیدوارم به همه خوش بذگره و البته فردا شب طبیعتمون به لطف هموطنان غیور و ملت همیشه در صحنه تبیعط نشده باشه...

 راستی یه نکته جالب انگیز: "اون یکی" می خواست بره مسافرت گفت از کافی نت آپ میکنم!!!  هفته اس از سفر برگشته هنوز از خونشون آپ نکرده اونوقت میگف از کافی نت آپ میکنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!قپی اومد دیگه!


"من"  



مطلب اختصاصی برای

باز هم به نام خودش.

 

یادمه یه روزی   با "اون" و "اون یکی" سر تفاوت عشق و دوست داشتن مباحثه میفرمودیم. این نوشته دکتر رو که دیدم یاد اون روز افتادم که تو فرحزاد بودیم و ....(بقیه اش حریم خصوصیه نمیتونم بگم) خلاصه که اینو گذاشتم اینجا تا بروبچ بخونن و مستفیض بشن. خیلی قشنگه و لپ مطلب رو به زیباییه هرچه تمام تر میرسونه. روح دکتر شریعتی شاد، "من" یکی که خیلی مدیونشم.



تفاوت عشق و دوست داشتن

عشق یک جوشش کور است و پیوندی از سر نابینایی

دوست داشتن پیوندی خود آگاه و از روی بصیرت روشن و زلال

عشق بیشتر از غریزه آب می خورد و هرچه از غریزه سر زند بی ارزش است
دوست داشتن از روح طلوع می کند و تا هرجا که روح ارتفاع دارد همگام با آن اوج می گیرد

عشق با شناسنامه بی ارتباط نیست، و گذر فصل ها و عبور سال ها بر آن اثر می گذارد
دوست داشتن در ورای سن و زمان و مزاج زندگی می کند

عشق طوفانی و متلاطم است
دوست داشتن آرام و استوار و پر وقار وسرشار از نجابت

عشق جنون است و جنون چیزی جز خرابی و پریشانی “فهمیدن و اندیشیدن “نیست
دوست داشتن، دراوج، از سر حد عقل فراتر میرود و فهمیدن و اندیشیدن را از زمین می کند و باخود به قله ی بلند اشراق می برد

عشق زیبایی های دلخواه را در معشوق می آفریند
دوست داشتن زیبایی های دلخواه را در دوست می بیند و می یابد

عشق یک فریب بزرگ و قوی است
دوست داشتن یک صداقت راستین و صمیمی، بی انتها و مطلق

عشق در دریا غرق شدن است
دوست داشتن در دریا شنا کردن

عشق بینایی را می گیرد
دوست داشتن بینایی می دهد

عشق خشن است و شدید و ناپایدار
دوست داشتن لطیف است و نرم و پایدار

عشق همواره با شک آلوده است
دوست داشتن سرا پا یقین است و شک ناپذیر

از عشق هرچه بیشتر نوشیم سیراب تر می شویم
از دوست داشتن هرچه بیشتر، تشنه تر

عشق نیرویی است در عاشق ،که او را به معشوق می کشاند
دوست داشتن جاذبه ای در دوست ، که دوست را به دوست می برد

عشق تملک معشوق است
دوست داشتن تشنگی محو شدن در دوست

عشق معشوق را مجهول و گمنام می خواهد تا در انحصار او بماند
دوست داشتن دوست را محبوب و عزیز میخواهد و می خواهد که همه ی دلها آنچه را او از دوست در خود دارد، داشته باشند

در عشق رقیب منفور است،
در دوست داشتن است که:”هواداران کویش را چو جان خویشتن دارند”

عشق معشوق را طعمه ی خویش می بیند
و همواره در اضطراب است که دیگری از چنگش نرباید
و اگر ربود با هردو دشمنی می ورزد و معشوق نیز منفور می گردد

دوست داشتن ایمان است و ایمان یک روح مطلق است
یک ابدیت بی مرز است ، که از جنس این عالم نیست

دکتر علی شریعتی

درگذشت همسر آیت‌الله‌العظمی منتظری(رضوان‌الله تعالی علیه)

انا لله و انا الیه راجعون

مادر سبز ایران همسر فداکار آیت الله العظمی منتظری یکصد روز پس از رحلت جانگداز رهبر معنوی جنبش سبز ایران به رحمت خدا رفت و به همسر بزرگوار و فرزند شهیدش محمد منتظری و نوه های شهیدش ملحق شد.


خدمت خانواده محترم  آیت الله العظمی منتظری  و هواداران این بیت تسلیت عرض میکنم. به عنوان یک ایرانی در صورت توانایی و قادر بودن خود را موظف به شرکت در مراسم ختم ایشان می دانم. همسر این مرحومه عمری را در راه مبارزه با بی عدالتی گذراند و عاقبت به رحمت خدا رفت. فردی که وظیفه و تکلیف مذهبی را که بر دوشش بود انجام داد و از طرفی وطن دوستی و مردم داری خود را ثابت کرد . کسی که از همه مهمتر حق الناس نکرد و خود را مدیون مردم نکرد تا مورد نفرین و آه آنها قرار بگیرد. هنگام حضور دوستداران حقوق بشر به همراه استوانه حقوق بشر کورش کبیر عکسی به یادگار و با افتخار از اصل و نصب ایرانی خود بر جای گذاشت. او در عمل نشان داد حافظ حقوق ایرانیان و فراتر از آن نوع بشر است. روح این زوج مهربان خوش نام و خوش عاقبت شاد و وصل ابدیشان در ایام نوروز حجسته باد.



"من"

اون یکی

 آخه من رشته ام معماریه

نگاهی به تکنولوژی ساخت برج‌های پتروناس

 طراحی آسمان‌خراش‌ها، به لحاظ ایجاد فرم‌¬های سازه ‌ای، از پیچیدگی ‌های خاصی برخوردار است. این موضوع از یک سو به وجود تخصص¬‌های متعدد ـ و اغلب متعارض ـ درگیر در طراحی این ساختمان‌ها برمی‌گردد و از سوی دیگر هرچه ساختمان بلندتر می‌شود، شدت نیروهای طبیعی جاذبه، باد و زلزله افزایش می‌یابد. در نتیجه، تدابیر سازه‌ای برای مقابله با این نیروها به جنبه مهمی در طراحی ساختمان‌های بلند تبدیل می‌شود. همین امر فرم ساختمان‌های بلند را تا حد نسبتا زیادی از نحوه طراحی سازه آنها متاثر می‌سازد.
آسمانخراش‌ها با اینکه در اقصی‌نقاط جهان با شکوه و زیبایی خاصی سربرافراشته‌اند، اما در عین حال با مخاطرات زیادی نیز روبه‌رو هستند. لیکن با وجود احتمال روبه‌رو بودن با چنین خطراتی، معماران همچنان به طراحی ساختمان‌های بلند و بلندتر ادامه می‌دهند و این کار به مسابقه‌ای برای تسخیر آسمان و کسب عنوان بلندترین ساختمان جهان تبدیل شده است.

 

در نگاهی کلی به معماری معاصر جهان، می‌توان به نمونه های بی¬‌نظیری از آسمان‌خراش‌ها دست یافت. این آسمان‌خراش‌‌های عظیم با هر انگیزه و در پاسخ به هر نیازی که ساخته شده‌اند، متکی بر پیشرفت‌های تکنولوژی هستند. «برج‌های دوقلوی پتروناس» (Petronas Towers) در کوالالامپور، یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های آسمان خراش‌ها در عصر حاضر به‌شمار می‌روند که طی سالهای 1992 تا 1998، در مرکز ناحیه اقتصادی شهر توسط معمار مشهور، «سزار پلی» (Cesar Pelli) طراحی و ساخته شده‌اند. این برج‌ها که به‌عنوان یک نشانه شهری، سمبل معماری معاصر مالزی نیز به شمار می‌روند و از جمله طرح‌های شاخص در زمینه استفاده از تکنولوژی هستند، جایزه معماری آقاخان را در سال 2004 نصیب خود نموده‌اند.


 

 

برج‌های پتروناس که سازه‌های شگفت‌آور و عظیمی از شیشه و آهن هستند، با 88 طبقه و مناره‌هایی به بلندی 30 متر، تجسمی عینی از رویاهای معمار، سزار پلی می‌باشند. کاربرد 26 هزار تن آهن در اسکلت فلزی این برج‌ها، دو نمونه بی‌‌نظیر از بزرگ‌ترین سازه‌های فلزی تاریخ را به نمایش گذاشته است. پی‌ریزی برج‌¬های پتروناس به ‌صورت گسترده، در مساحتی بیش از 5/1 هکتار و حجمی معادل 70 هزار تن بتن، که 3 روز متوالی، 24 ساعته ادامه داشت، بزرگ ‌ترین پی ریزی یکباره ای میباشد که تا به آن تاریخ انجام گرفته است. اما این پی عظیم، به تنهایی قادر به تامین مقاومت ساختمان در طول یک زلزله عظیم نخواهد بود. ازاین‌رو در برج‌¬های دوقلوی پتروناس 14 دمپر (Damper) نصب شده است. این وسیله که در خرپاهای مورب سازه فلزی نصب می‌گردد، لرزش ساختمان را در طول زلزله کاهش می‌دهد و درست مانند یک کمک ‌فنر اتومبیل عمل می‌¬کند. یک آسمان‌خراش با دمپر می‌تواند 3 برابر یک آسمان ‌خراش معمولی، انرژی تولید شده توسط زلزله را جذب کند. هرچه زلزله طولانی‌تر باشد، دمپر می‌تواند موثرتر باشد و با هر موج زلزله، انرژی بیشتری جذب کند.


 

 

هنگام برخورد باد با یک برج، ساختمان مانند بادبان قایق عمل می‌کند. برای این‌که ساختمان بتواند نیروی باد را تحمل کند، باید به قدری انعطاف‌پذیر باشد که بتواند مقداری از نیروی باد را جذب کند و در عین حال به اندازه کافی مستحکم باشد تا آسیبی نبیند.

برج‌های دوقلو با ارتفاع تقریبی 460 متر، بگونه‌ای طراحی شده‌¬اند که بتوانند بادهای ویران‌کننده‌ای را که در فصل تایفون می‌وزند، تحمل کنند. این تندبادها که به سرعتی بالای 140 کیلومتر در ساعت نیز می‌رسند، طراحی هرنوع آسمان‌خراشی را در این منطقه با مشکلات متعدد مواجه می‌کند. سزار پلی دارای دیدگاهی بود که به رفع این مشکل کمک می‌کرد: «ما پیشنهاد کرده‌‌ایم بین دو برج (در طبقات 41 و 42) یک پل ارتباطی باشد، این پل با تکیه‌گاه‌های خود، دروازه‌ای به سوی آسمان می‌سازد.» اما دیدگاه معماری پلی با شرایط فیزیکی برج‌ها مغایرت پیدا کرد؛ زیرا می‌بایست خود را با حرکت‌‌های مختلف هر کدام از دو برج مطابقت دهد که در این حالت انعطاف‌پذیری مستقل هر برج، به‌علت اتصال به یک پل مشترک، عملا غیرممکن می‌گردد. خطر واقعی زمانی است که بادهای چرخان همزمان از زوایای مختلف به برج‌های دوقلو برخورد کنند و برج‌ها در جهات مختلف خم شوند، در این هنگام، این پل 900 تنی جدا خواهد شد و از ارتفاع 182 متری به پیاده¬رو شلوغ پایین سقوط خواهد کرد.

برای حل این مشکل خاص طراحی، مهندسین وسیله‌ای را از فن آوری زلزله قرض گرفتند، «دمپر». در حقیقت دوپایه استوانه‌ای پل که 35 متر طول و هرکدام 60 تن وزن دارند، دمپرهای عظیمی هستند که در هنگام خم شدن و تکان خوردن هر ساختمان کشیده شده و به جای خود باز می‌گردند. برای پیشگیری از شکسته شدن پل، هنگام خم شدن برج‌ها در جهات مختلف، پایه‌های تکیه گاه، به جای اتصال مستقیم به پل و برج‌ها، به صفحه‌هایی گردان وصل می‌شوند که می‌توانند حداقل 45 درجه در هر جهت بچرخند. به این ترتیب پایه‌های دمپر، چرخش و پیچش را جذب می‌کنند، در حالی‌که سیستم تکیه‌گاه داخلی پل بدون حرکت باقی می‌ماند.

ساختار پیچیده برج‌های دوقلوی پتروناس، نمونه ای از تلاش و همکاری تنگاتنگ معماران و مهندسان سازه در تحقق بخشیدن به رویای تسخیر آسمان محسوب می‌شود. مسلماً با پیشرفت تکنولوژی، رویای ساخت آسمان‌خراش‌هایی جامه عمل به خود خواهد پوشید که حتی در تصور بشر کنونی نیز نمی‌گنجد. شاید بتوان گفت چالش آینده، خلق ساختمان‌های بلندتری باشد که در عین برخورداری از تکنولوژی پیشرفته، هم زیبا و باوقار باشند و هم به قصد خدمت به مردم و ارتقاء محیط شهری ساخته شده باشند.

ع:
ـ برج¬‌های پتروناس، فصلنامه معماری و شهرسازی، شماره 78 -79، پاییز و زمستان 1383.
ـ فصلنامه معماری ایران (موضوع ویژه برج و شهر و آینده برج)، شماره 10 و 11، پاییز و زمستان 1381. 

اینم واسه بر و بچ معمارسبز

اون یکی عصبانی

 

 به قول "من"سلام بیکارای عزیز : 

 

اگه ممکنه گوشاتونو بگیرین که می خوام"من" عزیزمو بترکونم. یه هوا روش زیاد شده.   

  

خطاب به "من":   

آخه"من" تو خجالت نمی کشی؟ من خاطراتمو بنویسم؟ آره؟ بقیشو باشه واسه بعد که دیدمت!!!!!!!!!!!!!!!!!